افغانستان-عاری-از-فساد-است

سخنگوی ا.ا افغانستان در واکنش به گزارش سازمان شفافیت گفته است که افغانستان عاری از فساد است و این کشو هم به درجه ۱۶۲ قرار دارد که بسیار خوب است.

به گزارش افغان  نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی ا.ا عصر روز گذشته، (سه‌شنبه، ۱۰ دلو) در ایکس نگاشته است: «افغانستان کشور عاری از فساد است. در محاسبه‌ شفافیت جهانی هم افغانستان در درجه‌ ۱۶۲ قرار دارد که موقعیت خوبی است».

مجاهد نگاشته است: «این‌که نسبت به سال گذشته افغانستان چهار درجه پایین آمده معنای آن این نیست که در افغانستان فساد بیشتر شده، بلکه ممکن حد شفافیت بعضی کشورها بلند رفته باشد».

سازمان شفافیت بین‌الملل در گزارشی، شاخص جهانی مبارزه با فساد در سال ۲۰۲۳ میلادی را منتشر کرد که  بر اساس این گزارش، افغانستان با از دست دادن چهار امتیاز چندین پله سقوط کرده و در جایگاه ۱۶۲ جهان قرار گرفته است.

افغانستان در سال ۲۰۲۲ چندین پله صعود کرده بود و با ۲۴ امتیاز در جایگاه ۱۵۰ جهان قرار گرفته بود.

سازمان شفافیت بین‌الملل گفته است که امتیازات ضعیف نشان‌دهنده‌ عدم موجودیت برنامه‌ی مبارزه با فساد در کشورها و سرکوب جامعه‌ی مدنی و آزادی رسانه‌ها است.

بر اساس گزارش این سازمان، در آسیا و اقیانوسیه کشورهایی مانند نیوزیلند، سنگاپور، استرالیا و هنگکنک در صدر قرار دارند، کوریای شمالی، میانمار و افغانستان درانتهای فهرست قرار گرفته است.

 

 افغانستان عاری از فساد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد